«Nosaltres actuem amb obres, mentre que els polítics del centre ho fan amb grandiloqüents discursos. Entenen que la Nació ha d'obeir a l'Estat, i no que l'Estat és un organisme al servei de la Nació». «No ens podrem soldar mai [...] no hi ha soldadura». «Ara s'inicia ja la tragèdia. S'inicia el desenllaç, que pot ésser fatal per Espanya; perquè sols li resta aquest dilema: o doblegar-se a la lògica, a la alta política que se li representa o desfer-se inexorablement». «El dia que Catalunya gosi del Poder que li correspon com a entitat natural, canviarà tot». «Un poble no es pot matar; es poden ofegar veus, tancar vàlvules, però llavors la pressió augmenta i creix el perill d'explosió. I si tantes vàlvules es tanquen, l'explosió és inevitable». «Parlar català, per nosaltres, és un obligat homenatge que fem al nostre origen». «Vaig estar detingut quatre hores. Em van detenir arbitràriament i am violència. Van insultar-me. Per què tanta agressivitat va contra Catalunya i contra les coses que més la caracteritza i més estima Catalunya, que és la seva llengua, que és la meva, i per això jo en aquells moments de persecució no vaig voler abandonar». Volia Gaudí la independència de Catalunya?